onsdag 9. mai 2012

Nytt møter gammelt

NIB har en ny utfordring, og denne gangen hadde jeg lyst til å henge meg på, men jeg rakk dessverre ikke. For et surrehue jeg er! Jeg tok helt feil av datoen, og trodde det var i dag fristen var. Vel, vel - bedre lykke neste gang. Her er iallefall bidraget mitt. :)

Utfordringen gikk ut på å vise frem hvordan nytt møter gammelt, og mitt bidrag viser hvordan interiørdetaljer fra omtrentlig et helt århundrende kan kombineres.



Eldst - mormors lille konsollbord av ukjent alder
Gammelt - Hadeland Furu vase fra 70-tallet
Gammelt, men nytt - bilde av mormor og meg - som er barn av 80-tallet
Gammelt, men nyere - Eames chair  fra Vitra. Designet på 50-tallet, men kjøpt in nyere tid
Nyere - mormors konsollbord er pyntet opp en "hold me"-knott fra Dorothea
Nyest - Morelltrekvister fra hagen. Nyere kan det vel ikke bli! 




 





Flere inspirerende bidrag finner du her. For en kreativ gjeng med NIB-bloggerene! Jeg blir helt bergtatt av av alle de flotte bidragene som har kommet inn.



4 kommentarer:

  1. Hei, jeg synes dette stykket veldig interessant og unik. Jeg fant noen stykker som disse, og også veldig vakker. Se denne siden http://www.bocadolobo.com/soho/index.html
    Jeg håper du liker.

    SvarSlett
  2. Et riktig godt nytt år ønskes deg og dine! Klem fra Ellen.

    SvarSlett
  3. Nydelig nettside du har. Jeg blir imponert. Ta gjerne en titt på nettsiden min om tapetsering Fortsatt fin dag =)

    SvarSlett
  4. Nydelig nettside du har. Jeg blir imponert. Ta gjerne en titt på nettsiden min om tapetsering Fortsatt fin dag =)

    SvarSlett